Aanmelden

Digital media audit

Hoe doe ik een grondige controle van de digitale media bestedingen en performanties van mijn bedrijf?

Media audit is een ruim begrip. Er zijn verschillende soorten media audits:

  • Enerzijds is er de performance audit waarbij de focus ligt op de negotiaties en de grootte orde daarvan. TV kortingen bijvoorbeeld worden in een pooling gestopt en gebenchmarkt. Echter, zijn deze audits nog relevant?
  • Anderzijds is er de klassieke financiële media audit waarbij de financiële stromen geanalyseerd worden en de adverteerder te horen krijgt of de zaken correct werden afgehandeld door de diverse tussenpersonen. Waar ligt daar de meerwaarde voor de adverteerder?

Maar sterk opkomend – en de focus tijdens deze training – is de digitale media audit:

Leerdoelen

  • Hoe doe ik een grondige controle van de digitale media bestedingen en performanties van mijn bedrijf?
  • Wat is daarbij belangrijk, wat niet?
  • Welke lessen zal ik kunnen trekken uit een dergelijke audit?
  • Wie kan het doen?

Voor wie?

Voor alle marketeers en communicatieverantwoordelijken die samenwerken of eraan denken om samen te werken met een mediabureau.

Aanmelden