over fma
Historiek
In het voorjaar van 2009 richtte Geert Debruyne fma op, met een achtergrond van vier jaar auditervaring bij Arthur Andersen en ruim acht jaar als CFO bij een mediabureau. In die periode ontwikkelde hij een duidelijke visie op hoe een media-audit zou moeten verlopen. Het bedrijf dat hij vervolgens opbouwde, rust op vier stevige pijlers: objectiviteit, integriteit, confidentialiteit en professionalisme. Deze waarden zijn heilig voor iedereen die bij fma werkt.
In 2014 kreeg fma een vernieuwde uitstraling met de slogan ‘forging alliances’. Deze krachtige woorden weerspiegelen het DNA van het bedrijf: fma zet zich continu in om sterke banden te smeden tussen adverteerders en hun marketingcommunicatiebureaus. Het doel is om bruggen te bouwen en te versterken, niet om ze af te breken.
Begin 2015 breidde fma zich uit naar Nederland met de oprichting van fma Nederland door Henk Plessius. Met bijna 15 jaar ervaring als CFO bij een van de grootste mediabureaus van Nederland en meer dan vier jaar auditervaring bij PriceWaterhouseCoopers, brengt Henk waardevolle expertise mee als Register Accountant (RA).
In 2018 sloot Paul Lempers zich aan bij het team om fma Digital mee op te richten. Met ruim 25 jaar ervaring als marketingdirecteur van blue chip-bedrijven, zette hij zijn schouders onder de Digital Performance Audits. In 2023 werd het team versterkt met Damien Nicolas, die 20 jaar ervaring als digital lead bij bureaus meebrengt en nu fma Digital België leidt en de geïntegreerde Digital Pitch-ondersteuning voor adverteerders lanceerde.
In 2024 wordt het team verder uitgebreid met de komst van Zaki Lahbib. Met ervaring bij onder andere IPG Mediabrands, Initiative en UBA, neemt Zaki binnen fma Belgium de verantwoordelijkheid over de derde poot, fma Indicator, de afdeling waar onder andere het MAQS, het uitgebreide marktonderzoek van fma, en de nieuw ontwikkelde adverteerder-agency evaluatie tool, onder ressorteert.
Met deze sterke basis van experts kan fma zich als groep verder focussen om de hoogste kwaliteit en betrouwbaarheid te bieden in zowel media-audit als -consultancy. De focus en specialisatie op de Belgische-Nederlandse markt waarbij enkel voor adverteerders wordt gewerkt, maakt dat fma een heldere propositie aanbiedt, zonder de minste twijfel over de objectiviteit.