De Belgisch-Nederlandse media-auditspecialist fma richt een aparte Belgische vestiging op waarin het zijn digitale audits en consultancy onderbrengt. Die werden tot nu toe vanuit Nederland verzorgd. fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas, een ervaren rot in de Belgische mediabureauwereld.
Met de oprichting van fma Digital Belgium zet fma een volgende stap in zijn ontwikkeling. Tot voor kort werd het digitale luik vanuit Nederland gestuurd onder leiding van Paul Lempers, wiens bedrijf in 2017 werd geïntegreerd door de Nederlandse afdeling van fma. Sinds de oprichting licht fma Digital audit de performance door van digitale media campagnes en was daar de afgelopen jaren zeer succesvol in. Meteen de reden waarom een Belgische poot wordt opgericht.
fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas (43), een ancien in de Belgische mediabureauwereld. Hij verdiende zijn strepen onder andere bij GroupM en Publicis alvorens hij Managing Director werd bij de mediatak van Serviceplan.
Geert Debruyne, oprichter van fma: “Met Damien halen we een absolute topper binnen om de volgende fase in de ontwikkeling van fma aan te vatten. Paul verrichtte uitstekend werk de voorbije jaren en kan zich nu ten volle gaan richten op de Nederlandse markt, terwijl Damien alle Belgische taken en klanten overneemt en aan de verdere uitbouw van het Belgische landschap kan werken.”
In de gekende filosofie van fma zal fma Digital Belgium enkel voor adverteerders werken en totaal onafhankelijk hun digitale media auditen en beoordelen. Damien Nicolas zal adverteerders ook bijstaan bij hun pitchen, gericht op digitale bureaus.
Damien Nicolas, CEO fma Digital Belgium: “Ik ben heel erg vereerd dat ik een bedrijf als fma met een dergelijke sterke reputatie op de markt en een unieke propositie mag vervoegen. Ik kan me volledig op het digitale focussen, inclusief digitale pitchen. Daar zit voor adverteerders nog heel veel optimalisatie in en het is fantastisch dat ik daaraan met mijn meer dan 20 jaar media-ervaring kan bijdragen.”
fma is altijd discreet gebleven over zijn klantenportefeuille in zowel België als Nederland. Het gaat om grote adverteerders, maar ook kleinere, veelbelovende merken worden ondersteund dankzij de competenties van het bedrijf.
https://pub.be/nl/damien-nicolas-leidt-fma-digital-belgium/
https://www.marketingreport.be/fma-Digital-breidt-uit-naar-Belgie/