Damien Nicolas prend les rênes de fma Digital Belgium

Als Belgisch-Nederlandse specialist in media-audits richt de fma een aparte Belgische dochteronderneming op die haar digitale audits en consultancydiensten bundelt. Deze werden tot nu toe vanuit Nederland gemaakt. fma Digital Belgium zal geleid worden door Damien Nicolas , die een schat aan ervaring heeft in de wereld van de Belgische mediabureaus.

De oprichting van fma Digital Belgium markeert een nieuwe fase in de ontwikkeling van fma. Tot voor kort werd het digitale luik vanuit Nederland verzorgd, onder leiding van Paul Lempers, wiens bedrijf in 2017 werd geïntegreerd in de Nederlandse afdeling van de fma. Sinds de oprichting analyseert fma Digital Audit de prestaties van digitale mediacampagnes, met veel succes de afgelopen jaren. Vandaar de oprichting van een Belgische dochteronderneming vandaag.

fma Digital Belgium wordt geleid door Damien Nicolas (43), een vaste waarde in het Belgische medialandschap. Damien sneed zijn tanden bij GroupM en Publicis, voordat hij Managing Director werd van de mediatak van Serviceplan.

Geert Debruyne , oprichter van de fma: “Met Damien is hij een leidende speler die onze gelederen vervoegt om de volgende ontwikkelingsfase van de fma aan te pakken. Paul heeft de afgelopen jaren uitstekend werk geleverd en kan zich nu volledig richten op de Nederlandse markt. Damien neemt alle Belgische taken en klanten over en zal de verovering van het Belgische landschap aankunnen. »

Trouw aan zijn filosofie werkt fma Digital Belgium exclusief voor adverteerders en zorgt het in alle onafhankelijkheid voor de audit en evaluatie van hun digitale media. Damien Nicolas zal adverteerders ook helpen bij het ontwikkelen van hun pitches door zich te richten op digitale bureaus.

Damien Nicolas, CEO van fma Digital Belgium: “Ik ben echt vereerd om deel uit te maken van een bedrijf als fma, dat zo’n stevige reputatie geniet op de markt en een uniek aanbod biedt. Ik zal me 100% kunnen wijden aan de digitale component, inclusief digitale pitches. Er zijn nog steeds tal van optimalisatiemogelijkheden die adverteerders kunnen benutten en ik ben verheugd om mijn meer dan 20 jaar media-ervaring in te zetten bij dit streven. »

De fma heeft steeds discretie betracht ten aanzien van haar cliëntenportefeuille, zowel in België als in Nederland. Naast grote adverteerders ondersteunt het bedrijf ook kleinere, veelbelovende merken.

 

https://pub.be/fr/damien-nicolas-prend-les-renes-de-fma-digital-belgium/